“Halloween-ul este un bun antidot împotriva recesiunii”, consideră Jim Moore, director de marketing al unui site ce comercializează costume de Halloween.

“Este o zi în care se evadează, în care putem fi altcineva pentru doar câţiva bani”, spune şi Diane Lake, director al unui al magazin de costume.

Astfel, măştile care înfăţişează personaje politice rivalizează, în 2009, cu costume de zombie şi de vampiri, inspirate de filmul “Twilight”.

De asemenea, la loc de cinste în rândul costumelor preferate de public stau şi cele inspirate din videoclipurile lui Michael Jackson, care a murit în luna iunie, cum ar fi o bluză roşie din videoclipul “Thriller” sau celebrii pantaloni din “Bad”.

Totodată, printre cele mai bine vândute măşti se numără cele care îl înfăţişează pe escrocul bursier Bernard Madoff, care are de ispăşit o pedeapsă de 150 de ani de închisoare.

“Unul dintre clienţii noştri a avut ideea (cu masca Bernard Madoff, n.r). Am desenat-o, am produs-o într-o fabrică din Mexic şi am livrat deja 18.000 de bucăţi. Vânzările merg foarte bine”, a explicat Howard Beige, vicepreşedintele companiei Rubies, care a fabricat măştile cu Madoff.

În topul celor mai bine vândute măşti se numără şi una care îl înfăţişează pe preşedintele american Obama ca vampir.

Masca, denumită “Barackula”, are ochi translucizi şi dinţi ascuţiţi şi s-a vândut deja în mii de exemplare.

“Este pentru prima dată când o mască ce înfăţişează un preşedinte se vinde atât de bine. Aş putea spune că masca «Barackula» va fi cea mai populară dintre toate, surclasând masca lui Bill Clinton din 1990”, a declarat Brad Butler, patron al site-ului Halloween Express, care a vândut deja 3.000 de astfel de măşti Barackula.

Printre figurile politice transformate în măşti de Halloween se numără, alături de Obama, soţia sa Michelle, dar şi Hillary Clinton sau Arnold Schwarzenegger.

Studiile de piaţă anterioare prevedeau un Halloween sumbru din punctul de vedere al vânzărilor de produse specifice, din cauza recesiunii economice. Conform Federaţiei Naţionale a Distribuitorilor din SUA, vânzările de produse specifice de Halloween se află în scădere cu 18% comparativ cu 2008, ajungând la 4,75 miliarde de dolari, bugetul alocat achiziţionării unor astfel de produse fiind de 56 de dolari, comparativ cu 66 de dolari în 2008.

O sarbatoare care mie nu imi place dar care prinde tot mai tare la romani, ca deh, na vine de la americani si de 20 de ani ei sunt modelul nostru in prosti. Oricum trebuie sa notam si partea comerciala a acestei sarbatori care tinde din ce in ce mai mult intr-o afacere de succes pentru uni.

Comments

comments

One thought on “Costume populare de Halloween in 2009”

Comments are closed.